Tuesday, December 30, 2008

Donia..Oh, Dunia...

Hmm... Slamat Petang Malaysia.....
Kisah Vietnam dan piala AFF Suzuki 2008
Tragedi bisa kita jadi kuat. Jadi lebih bermotivasi dan berinspirasi melakukan sesuatu. Tidak lama dulu Piala Asia dimenangi Iraq. Negara yg masih dalam keadaan darurat hingga kini. Negra yg aku rase satu padang bola pun tak sempurna kt tanah arab tu. Tapi for sure la mereka berlatih kt oversea. Tapi tak kisah la kan, yg penting mereka dah ukir sejarah. Kt piala tu pun dah terukir nama Iraq sebagai juara. Kini dia berlaku lagi keajaiban yg sama. Vietnam yg digelar negara ketiga pun dah boleh simpan piala diperingkat ASEAN iaitu AAF Suzuki 2008.
Apa dah jadi ngan Malaysia? Billboard dah besar gedabak kt federal hinghway tunjuk jersi baru, tp separuh akhir pun tak sempah nak jamah. Pengeluar? Nike beb. Baju pun mahal giler. Kalu blanja makan aku sebulan pun ble cover setengah bulan baru leh bayo. Menarik mmg menarik. Tp bakal terima ejekan manusia yg mengaggap itu jersi pasukan blasahan. Loser.
Maaf, mungkin aku kasar sket bahasa. tp aku rasa dah abis sopan kut kalu nak tengok prestasi pasukan negara skang.. Tepuk Dada,Tanya Selera.

Kapan dan 3 ekor anaknya yg comel.
Hai tersebutlah kisah seekor kucing yg bernama Kapan. Kapan ni kucing betina yg secara tidak sengaja dijumpai dalam keadaan menyedihkan. Dia telah dibelasah oleh sekumpulan anjing2 liar dikawasannya. Makanya, ketika kejadian itu dia telah diselamatkan oleh seorang Hamba Allah (HM). HM telah menolongnya membawa ketempat yg lebih selamat dah dirawat di sebuat klinik Veterina yg berdekatan. Alahai kesian benar Kapan. Dia telah lumpuh dikedua belah kakinya buat beberapa minggu akibat kejadian tersebut. Selang sepurnama, dia kembali cergas, dam bisa berlari seperti biasa, dan tidak lama selepas itu dia telah bunting beranak tiga. Anak yg dilahirkan amat comel mengikut pengamatan HM. Tp apa yg menyedihkan, kecomelan anak2 kucing itu membawa rindu dendam buat beberapa ketika tatkala 3 ekor itu telah diculik entah kemana. Kini hanya tinggal kapan dan HM saja.
Kenangan 1

Kapan dan Bob

Famili Kapan

Lelaki Emas di Bukit Bintang

Tempoh hari aku berada di Bukit bintang , Kuala Lumpur. Aku kesana saja mencari suasana setelah penat bkerja. Melihat hiruk pikuk dikota pun kadangkala nyaman pemandangannya. Tp ikut moodlah juga. Hehe. Aku bertemu Matt Sariey, seorang teman baikku yg bekerja disana. Segantang bercerita akhirnya kami berjalan 2 dikawasan itu. mata kami tertarik dengan salah satu persembahan yg boleh jugaklah aku klasifikasikan sebagai performing art. tp taktaulah apakah content yg cuba ingin disampaikan. Lagak seorang tua cina ini unik. pakaiannya serba emas. kulitnya disaluti debu2 emas yg ditampal diseluruh yg bisa dilihat. Bila di acukan kamera, dia akan bergaya,seolah olah bersedia untuk di photo-shoot kan.. malah kamera anset aku yg cabok ni pun dia sanggup possing... Hahaha

I'll be watching you..

..wanna ciggar?

2 comments:

Anonymous said...

yaa tribute buat anak2 kapan...yg istimewa si keBob.yg sempat ditatap b4 bergumbira di Pengkalan Balak.aish malang naseb HM yah..ahhaha xpa2...kucing bukan seekor sek.2 maupun FSSR masih byk lagi.nnt pulang la si kebob tu

Anonymous said...

golden men ni hari2 aku tgk kalu lalu depan rumah aku...tapi yg paling penting..dia mengeksploitasi keadaan bkit bintang yg penuh dengan penipuan,pembohongan,kesesakan dan juga keghairahan manusia..semuanya untuk duitttttt..