Tuesday, September 06, 2005

Sudah 25 tahun aku bernafas di dunia ini...

Tepat jam 12 malam semalam, genap umur aku 25 tahun. Ada 4-5 mesej yang sempat beri ucapan. Ade juga yg siap call aku. Aku terharu. Betapa sayangnya mereka kt aku ni. Rase cam penting gitu... Rase je la kan..taktau la realitinya cemana.. Tp aku tau mereka ikhlas. Friends forever..

Merdeka lepas aku sambut di atas bantal je. baik aku titon dari pegi tak mana hale. PAgi tu pulak, celik2 je Edi (housemate) aku berkemas2 nak balik kampung. Siap balut bendera Malaysia kt motor. tehehe... Dan sejak kepulangan Edi, maka aku akan jadi Jaga rumah sampai hari ahad (4th Sept). Siut tulla, seme gi pakat balik kampung, saja ja kasi aku dok melangut sesorang kt umah tu. Nasib baik la ade Aie. Aie dtg berhajat. dia menuntut belajar Flash dari aku. Aku pun ajo le yg mana mampu. Sampai dia cakap uyooooooooo.....huiiiiii.....

BADAK sahabat lama aku datang bertandang. Diorang ni cam tau tau je aku dok sorang. Dia menginap umah aku hari jumaat. Then, aku temankan dia whole saturday ngan tunang dia beli barang hantaran. Mereka akan bernikah bulan 12 ni. Insyallah, aku jadi pengapit. Dia kate amik berkat. Aku gelak jele.. tu org tua2 yg kate la kan... ble caya ke?

Kete. Aku mmg nak pakai. Tp aku risau installment bulan2 tu. Kawan2 aku dok tanya aku apsal tak pakai kete. Aku cakap aku tak mampu. Tapi diorang tak caya. Sebab mereka tengok aku dok masyukkk je ngan keje freelance. Tp tu bukan nya setiap bulan. Kalu ade tetap punya pendapatan freelance..mmg aku brani. Pak Sedare aku pun bilang soh aku pakai kete. Aku dah cakap, blanja aku dah cukup2 untuk idup satu bulan dengan siap cover belanja M A aku skali..

Ukur baju di badan sendiri..
Alah membeli menang memakai..

7 comments:

Maya said...

happy birthday fared! baru 25..ehm..still young..wish u all the best ya!

hafizulidham said...

aku tak tau pulak harijadi ko bila.. mungkin tak penting bagi aku kot. kalo ko awek tu lain la.. lagi seminggu nak birthday aku dah simpan duit dah nak belanja ko tgk wayang.. heh.. sori lah beb. apa2 pun aku nak ucapkanlah.. selamat menyambut hari lahir yang ke 25. semoga kita semakin matang dalam menghadapi hari2 masa depan. pasal keta tu ko jangan lah bimbang sangat. anggap aje tu satu pengangkutan. sama aje macam motor. yang menggerakkan kita dari satu titik ke satu titik yang lain. kalau maksudnya tu telah dapat ko capai dengan menggunakan pilihan lain mengapa menyusahkan diri membayar lebih..? cuma satu pandangan.. jumpa nanti lah beb..!

Fared Raihan Ahmad said...

trima kasih beb.... KOBOI

ye ye.. dah tua dah .... (maya + ann)

atenah said...

hepi belated besday

alia said...

eppy belated besday..huhu..baguih ler ukur baju di badan sendiri.. takper pelan2 beb..

Anonymous said...

25 eh? ya ka. isk,tiba-tiba rasa pelik. apapun, slmt hari kelahiran yg ke-25, perjalanan masih jauh(insya Allah),moga dpt melaluinya dgn tenang dan tabah hati. :)

[ zrl ]

Amyz! said...

happy belated birthday faredoshi.. nak adiah ke? kena bagi adiah ke?