Wednesday, January 05, 2005

4 Skala Richter

Askm...
pepagi aku dah nak tulis blog.. ini seme gara 2 aku nak lepas perasaan geram kau kt pasukan negara LAGI. Siapa tonton Buletin Utama malam semalam? Tajuk berita Piala Tiger ialah - '4 Skala Richter'. Bertalan Bicskie sound direct punya.. aku nak tegelak pun ada. Scenario pemain yg tengah bermain meminta untuk di keluarkan merupakan scenario baru dalam profesionnya sebagai jurulatih bolasepak. Katanya lagi kalau di Eropah, pemain yg give up awal2 ni mmg di tarik lesen nya sebagai pemain bolasepak dan di suruh cari keje kilang ajele.. Aku rasa Allah tak meredhai la kesanggupan pemain Malaysia mengucup Piala Tiger tu. Piala Arak tu. Haram beb!
Setitik air arak boleh menyebabkan amalan 40 hari tak diterima.. tu baru kira setiitk.. Kalau satu botol? Sendri mau ingatla....
Aku syorkan pemain Malaysia yg macam ni keje aje kilang kt tmpt tinggal aku. banyak kekosongan ni. Kawasan internasional lagi.. Myanmar ada, Nepal ada, Indonesia ada, Bangladesh ada.. kt SS27 Shah Alam.
melalui pengamatan aku, pemain malaysia lemah dalam beberapa aspek2 penting bermain bolasepak. Aku pun jadi heran lak cemana mereka boleh terpilih jadi pemain Malaysia.. Jadi pemain Malaysia tu.. Wakil negara untuk lawan sebuah negara lain. Perlambangan tentang kekalahan itu menunjukkan kepincangan dan the weakness part of Malaysan futball.
Malu... sebab kalah...
aku rasa kalu aku selisih ngan org indon kt mana2 mmg malu.. nasib baik diorang ni tade komuniti yg besar kt Malaysia ni.. Kalu tak mmg bunuh membunuh pun boleh jadi.. Nau'zubillah.

1 comment:

Anonymous said...

hehhee...akhirnya dah ada blog budak busuk ni...hehehhe