Tuesday, January 04, 2005

Tragedi Bukit Jalil


Khalid Jamlus not really fast to break the 'great wall of Indonesia'.. Posted by Hello


Tanggal 3 Januari 2004, bakal aku ingati sampai bila bila.. Bangun je pagi semalam aku dah excited fasal pertemuan Malaysia vs Indonesia.. Tengok cermin kt bilik air pun ingat bola.. betapa taksubnya aku dengan game aritu.
Aku keciwa? sudah tentu...
Aku marah? sudah tentu...
Tapi aku redha dengan keputusan.. itu sajala kemampuan skuad Malaysia yg ada. Sejauh itu saja mereka dapat pamerkan..bolasepak kita makin teruk.. macam rosak akhlak..
Kita nak main bola untuk dapatkan gol.. bukan nak bertahan...kalu nak bertahan baik suruh FRU yg ade kt sekeliling padang tu.. mmg sure kebalnya.
Tapi betulla cakap pandangan seorang pendengar ERA.fm pagi tadi, pemain kita main macam STAR.. bawak bola macam jogging.... Aper? ko ingat ko Zidane ker? Berlainan pula dengan Indonesia.. mereka berlari sepanjang masa.. nafsu serakah menyerang menengelamkan sorakkan penyokong Malaysia..
Aku kt stadium rasa nak nangis pun ade.. tambah2 lagi bila diorang dah sumbat gol ke-3.. Member aku Zaidi tampak sugul. Begitu juga dengan rakannya lagi 2 org. Kami berempat macam tak percaya apa yg kami lihat didepan mata kami sendiri!
Aku rasa nak jerit kt player tu seme..BODOH!! tp aku tau, itu aja apa yg mereka terdaya... itu saja yg mereka curahkan kudrat mereka.. Mereka dah tumpas.. mereka 'terkorban' akibat 4 bedilan Tomohawk dr Indonesia...Harapan seluruh rakyat terlalu tinggi.. sukar sekali untuk di capai, apatah lagi untuk disentuh!
sebelom game ditamatkan, ramai juga berpusu- pusu keluar. Paling ketara bila gol ketiga Indonesia. Ade juga sorang abg tu baiknya sound kt org2 yg keluar awal.. Aku hanya mampu mengukir senyuman.. betul juga katanya..jgn bila malaysia menang baru nak tunggu sampai wisel penamat, bila kalah keluar awal...Itu sifat org yg mengaku kalah. Aku paling benci org macam ni.


1 comment:

Anonymous said...

hahahaha....pemilihan pemain kita tak telus lagik...cuba jgn pk kroni atau duit semata..Nuh!! ramai anak2 kg yg baguih main bola. Pastu ajaq diaorg main bola BUKAN nak duit semata tapi membawa nama mak+abah+negara. Ini tidak...